كركره برقي پاركينگ

ساخت شيشه سكوريت

كركره برقي پاركينگ

۱۱ بازديد

جهت مشاوره و بازديد رايگان مي توانيد با شماره ۰۹۱۲۶۳۵۶۷۳۷  تماس حاصل فرماييد

g

جهت انتخاب كركره برقي درب پاركينگ بايد به سه مورد توجه داشته باشيم:

۱٫ ابعاد كركره برقي و انتخاب تيغه مناسب از نظر ساختار فني، كم صدا بودن تيغه كركره و همچنين از نظر زيبايي كركره پاركينگ

۲٫  تعداد خودرويي كه از كركره برقي تردد مي كنند و انتخاب موتور كركره مناسب

۳٫ سنسور فتوسل و ساير تجهيزات ايمني مورد نياز

 

معمولاً كركره برقي يا براي درب ورودي اصلي پاركينگ و يا براي جلوگيري از ورود افراد متفرقه به پاركينگ بعد از درب اصلي به عنوان درب دوم ( درب رمپ پاركينگ ) نصب مي شود. بايد توجه داشت كه كركره برقي چه به عنوان درب اصلي پاركينگ و چه بعنوان درب دوم  و يا درب بعد از رمپ نصب شود نحوه ي اجرا و نوع موتور و تيغه آن تفاوتي ندارد و در مجموع با توجه به اينكه كركره برقي بصورت رنگ آميزي شده و بهمراه موتور نصب مي شود بسيار سريعتر و البته ارزانتر و مقرون بصرفه تر از ساخت درب آهني و نصب جك برقي پاركينگ مي باشد ، ولي حتماً بايد در ساخت آن نكات ريز فني مورد توجه قرار گيرد و در صورت امكان به رنگهاي غير سفيد ساخته شود تا اينكه با نماي ساختمان هماهنگي بيشتري داشته باشد. در زير توضيحاتي مختصر در مورد چگونگي انتخاب كركره برقي پاركينگ تقديم حضورتان خواهد شد .

ghozتيغه كركره برقي پاركينگ

در انتخاب كركره برقي پاركينگ تنوع بسيار زيادي بخصوص در زمينه نوع تيغه كركره برقي وجود دارد كه البته گاهي با توجه به ابعاد كركره برقي پاركينگ ناگزير نمي توانيم از بعضي از تيغه هاي كركره برقي استفاده كنيم و همچنين مورد ديگري كه در انتخاب تيغه كركره برقي پاركينگ مهم است ميزان سر و صدا و آلودگي صوتي ايجاد شده در هنگام باز و بسته شدن كركره برقي است.  ابتدا به ابعاد كركره برقي خواهيم پرداخت و سپس توضيحاتي در مورد صداي ايجاد شده توسط انواع تيغه كركره برقي تقديم حضورتان خواهد شد .

پيش از اينكه بخواهيم به معرفي انواع تيغه كركره برقي بپردازيم لازم است بدانيم كه نوع موتور و تيغه كركره برقي هيچگونه تاثيري بر جمع شدن رول بالاي كركره برقي به سمت داخل و يا بيرون پاركينگ ندارد و تنها با توجه محل نصب كركره برقي و سليقه كارفرما در مورد جهت رول شدن كركره برقي تصميم گيري مي شود. بايد توجه داشت زماني كه كركره برقي بالا مي رود رول آن بصورت يك استوانه با قطر ۳۰ الي ۳۵ سانتيمتر فضا اشغال مي كند و همچنين بايد توجه داشته بلندترين خودروي موجود در بازار كشومان تويوتا لندكروز با ارتفاع تقريباً ۲ متر مي باشد ، بنابراين اگر ساختماني كه قصد داريد جهت پاركينگ آن كركره برقي نصب نماييد ارتفاع كف تا سقف بيشتر از ۲/۴۰ متر دارد مشكلي جهت نصب كركره برقي پاركينگ ندارد و مي تواند رول به سمت داخل باشد كه هم از نقطه نظر زيبايي بهتر است و هم اينكه موتور در داخل ساختمان باشد مناسب تر است ، شكل زير كركره برقي درب پاركينگ با رول به سمت داخل را نشان مي دهد :

 

 

اما درصورتيكه ارتفاع كف تا سقف كمتر ۲/۴۰ متر باشد و نياز داشته باشيم حتي بلندترين خودروهاي شاسي بلند بتوانند از درب پاركينگ تردد كنند ناچاريم كركره را بر روي  ديوار خارجي پاركينگ و در ارتفاع ۲/۴۰ نصب نماييم كه در اينصورت كركره برقي رول به بيرون خواهد بود و مي توان براي موتور كركره برقي كاور در نظر گرفته كه در دسترس عموم نباشد. در شكل زير كركره برقي پاركينگ با رول به بيرون نمايش داده شده است :

 

DSC_03651

حال به معرفي انواع تيغه كركره برقي مورد استفاده جهت پاركينگ مي پردازيم :

 

پركاربردترين تيغه جهت كركره برقي پاركينگ، كركره برقي آلومينيوم مي باشد كه براي درب هاي كركره اي پاركينگ مسكوني با ابعاد كوچك و متوسط تيغه سبك ( فيلرپايين و فيلرمتوسط ) و جهت درب هاي كركره اي پاركينگ با ابعاد بزرگ تيغه ضخيم و سنگين ( فيلر بالا ) استفاده مي شود. يكي از مواردي كه در انتخاب نوع تيغه كركره برقي پاركينگ بسيار با اهميت است ميزان سر و صداي توليد شده در هنگام باز و بسته شدن كركره برقي است ، اين صدا بدليل حركت لولا گونه تيغه هاي كركره نسبت به يكديگر بخصوص در دور ابتدايي كه قطر رول كم است و نياز است تيغه ها زاويه بيشتري را بچرخند ايجاد مي شود. جهت كاهش اين صدا بايد

۱٫ تيغه كركره مرغوب و از بيلت استاندار ۶۰۶۳ تهيه نمود كه آلياژ و فنريت بهتر اين تيغه ها باعث كاهش صداي كركره برقي مي شود.

۲٫ از ارتالون استفاده نمود ، ارتالون تبديلي است كه قطر شفت را افزايش مي دهد و باعث كاهش ميزان دوران لولا گونه تيغه هاي كركره نسبت به يكديگر و در نتيجه كاهش صدا مي شود. مزيت ديگر ارتالون افزايش قطر شفت و در نتيجه افزايش سرعت باز و بسته شدن كركره برقي است كه اين مورد بخصوص در كركره برقي پاركينگ بسيار حائز اهميت است.

۳٫ استفاده از تيغه غضروف دار ، اين غضروف واسط بين تيغه ها باعث كمك به حركت لولا گونه تيغه هاي كركره برقي و در نتيجه كاهش صداي كركره برقي مي شود . در شكل بالا تيغه كركره هاي سمت راست كركره برقي آلومينيوم معمولي و تيغه كركره هاي سمت چپ تيغه آلومينوم غضروف دار است. تيغه غضروف دار علاوه بر عملكرد كاملاً بي صدا ، امكان رنگ آميزي مجزاي تيغه و غضروف و ايجاد تنوع بيشتر و همچنين استحكام و ضخامت بسيار بالاتري نسبت به تيغه آلومينيوم معمولي دارد و البته قيمت آن نيز بالاتر از تيغه كركره آلومينيوم ساده است.

 

جهت هماهنگي بهتر كركره برقي پاركينگ با نماي ساختمان بهتر است آنرا همرنگ با درب ورودي نفر روي ساختمان رنگ آميزي نمود و يا آنرا بصورت طرح چوب ( تيغه سمت راست در بالا ) اجرا نمود. در بعضي از موارد كارفرما تمايل دارد كه نور بيشتري وارد فضاي پاركينگ شود ، در اين صورت مي توان كركره برقي آلومينيوم ساده را با تيغه كركره پانچ ( تيغه وسط در عكس بالا ) و يا تيغه كركره شفاف پلي كربن ( تيغه سمت چپ در عكس بالا ) بصورت تركيبي اجرا نمود. همچنين مي شود كل كركره برقي پاركينگ را با استفاده از تيغه هاي كركره برقي شفاف نانو پلي كربن اجرا نمود.

 

انواع تيغه كركره برقي پاركينگ از ارزان به گران:

كركره برقي آلومينيوم

كركره برقي غضروفدار

كركره برقي پلي كربن شفاف

 

انواع تيغه كركره برقي پاركينگ از بي صدا به كم صدا:

كركره برقي غضروفدار

كركره برقي پلي كربن شفاف

كركره برقي آلومينيوم

 

موتور كركره برقي پاركينگ

با توجه به اينكه تردد و باز و بسته شدن كركره برقي پاركينگ بمراتب بيشتر از كركره برقي مغازه است لذا بهتر است از موتور سايد استفاده شود كه تعداد تردد و قدرت آن بمراتب بيشتر از موتور تيوبلار است ، مزيت ديگر موتور سايد اين است كه در صورت خرابي از بيرون در دسترس است و نياز نيست كه كل كركره برقي پايين آورده شود، از طرف ديگر مزيت موتور توبلار نسبت به سايد اين است كه درون رول قرار ميگيرد و فضاي كمتري اشغال ميكند و همچنين حدود ۱۵% ارازنتر از موتور كركره برقي سايد است. موتور هاي كركره برقي پاركينگ در دو تيپ معمولي و داراي برق اضطراري UPS ارائه مي شوند كه البته هر دو تيپ داراي خلاص كن دستي نيز مي باشند. در تصوير پايين موتور سمت راست موتور كركره برقي سايد و تصوير وسط موتور كركره برقي توبلار مي باشد.

 

 

تجهيزات ايمني كركره برقي پاركينگ

بدليل اينكه ممكن است زماني كه خودروي شما در زير كركره برقي است ، بطور اتفاقي يكي ديگر از همسايه ها كليد ريموت را بفشارد و كركره برقي به سمت پايين حركت و با سقف خودروي شما برخورد نمايد، توصيه مي شود حتما فتوسل بعنوان سنسور ايمني براي كركره برقي پاركينگ نصب شود كه در عكس بالا سمت چپ عكس يك نمونه فتوسل مادون قرمز قابل مشاهده مي باشد. براي ساختمان هاي در حال ساخت بهتر است ابتدا كركره برقي نصب شود و سپس ريل آن داخل نما كار شود تا اينكه امكان دستكاري ريل نباشد. همچنين جهت ضد سرقت نمودن كركره برقي پاركينگ توصيه مي شود بجاي ريل آلومينيومي از ريل آهني ضخيم استفاده شود.

كلمات كليدي:
كركره برقي

كركره برقي چيست
انواع كركره برقي
فروش كركره برقي
نصب كركره برقي
كركره اتوماتيك
كركره برقي در منطقه يك
كركره برقي در منطقه ۶ تهران
كركره برقي در منطقه ۲ تهران
كركره برقي در منطقه ۴
كركره برقي در منطقه ۶ تهران
كركره برقي در سعادت آباد
كركره برقي در جنت آباد
كركره برقي در شهران
كركره برقي در صادقيه
كركره برقي در پاسداران

كركره برقي در تهران

كركره برقي در كرج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.